Завдання упаковки

26.10.2015 05:14

Головним завданням упаковки є - рекламування і просування продукції на ринку. Товар на прилавках зустрічають "по одягу". Дане твердження буде актуально за всіх часів. Товар в яскравій і барвистій індивідуальній упаковці продається краще, частіше і набагато дорожче, ніж аналогічнийтовару примітивній упаковці або взагалі без такої. Однак це не одна з його завдань.

Упаковка - засіб чи комплекс засобів, що забезпечують захист продукції і навколишнього середовища від ушкоджень та втрат і полегшують  транспортування, зберігання і реалізації продукції. 
Роль упаковки і тари в торговельно — технологічному процесі визначається функціями , які вони виконують. Ці функції  зводяться до наступних: запобігання товару від шкідливого впливу зовнішнього середовища, а також зовнішнього середовища від шкідливого впливу товару; зашита товару від впливу інших товарів; забезпечення умов для збереження кількості і якості товарів на всьому шляху їхнього руху зі сфери виробництва в сферу споживання; надання товарів та інших вантажів необхідної мобільності і створення умов для механізації трудомістких операцій і більш ефективного використання складських і торгових площ, створення більш сприятливих умов для приймання товарів за кількістю та якістю і зручностей для кількісного їх обліку; виконання ролі носія комерційної інформації і торгової реклами; використання тари не тільки як засобу для розміщення товару, його транспортування і зберігання, але і як засоби для викладення і продажу товарів у торговельному залі магазину (тара-обладнання). 
Використання сучасної упаковки, їх барвисте оформлення з необхідною рекламною інформацією дозволяють не тільки прискорити  продажу товарів, полегшити їх споживання, але і чинять сильний естетичний вплив на покупців. Розфасовка товарів у дрібну, зручну для споживачів тару полегшує і прискорює процес продажу, сприяючи підвищенню продуктивності праці торгових працівників, покращує показники роботи магазинів, підвищуючи культуру торговельного обслуговування. 

Тара, яка використовується для упаковки товарів, повинна відповідати ряду технічних, економічних і естетичних вимог. 
Технічні вимоги передбачають, що матеріал, використовуваний для виробництва тари, її конструкція повинна відповідати властивостям помішаних в ній товарів. Вона повинна бути міцною і забезпечувати збереження товарів при перевезенні та зберіганні. 
Упаковка повинна бути недорогою у виготовленні, портативної та зручною для транспортування, як з товаром, так і в порожньому вигляді. Вона повинна мати низьким коефіцієнтом власної маси (відношення маси до об'єму). 
Упаковка повинна мати привабливий зовнішній вигляд, а її форма, колірне рішення, тексти та малюнки на ній повинні служити вихованню естетичних смаків у покупців.